۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

پرده نمایش

پرده نمایش
Projection Screen

انواع پرده نمایش

مناسب ترين سطح براي نمايش تصوير ديتا پروژكتور
در كل تصوير ديتا پروژكتور را مي توان روي هر سطح صاف و روشني نمايش داد ولي پرده نمايش بهترين سطح براي نمايش تصوير ديتا پروژكتور مي باشد. كيفيت تصوير ديتا پروژكتور روي پرده نمايش بسيار خوب بوده و نور ديتا پروژكتور از  سطح پرده نمايش به هيچ وجهه انعكاس نمي يابد.اگر از وايت بردهاي معمولي به عنوان صفحه نمايش استفاده كنيم انعكاس نور ديتا پروژكتور از سطح آن باعث آزار چشم دانش آموزان و معلمان شده و باعث ايجاد سردرد و سرگيچه در استفاده هاي طولاني مدت از ديتا پروژكتور مي شود.

انواع پرده نمایش
 کاربرد پرده های نمايشي
پرده نمايش هاي سقفي براي آموزش مناسب مي باشند چون اين نوع پرده ها از بالاي وايت برد معمولي كلاس نصب شده و مماس به وايت برد كلاس پايين آمده و جمع مي شوند لذا با استفاده از قلم هاي کیت هوشمند به راحتي مي توان صفحه پرده نمايش ها را هوشمند ساخت .
پرده نمايش هاي سقفي – برقي از اين لحاظ مناسب تر مي باشند كه دبیر یا استاد مي تواند با استفاده از ريموت كنترل پس از اتمام تدريس، پرده نمايش را به راحتي جمع كند و چون براي پايين آوردن پرده نمايش بايد از ريموت كنترل استفاده  شود، لذا دانش آموزان نمي توانند در غياب معلم پرده نمايش را پايين آورده و آسيبي به آن برسانند. در واقع اين مدل از پرده های نمايش راحتی کاربر را به همراه دارد.
پرده های نمایش پایه دار به جهت پرتابل بودن دارای اهمیت خاصی برای نقاشان، عکاسان، فیلمبرداران آتلیه عکاسی و کلیه افرادی که نیاز به پرده های محرک دارند، مناسب می باشد.
انواع پرده نمایش
پرده نمايش فايبرگلاس
سطح اين نوع پرده ها از دانه هاي بسيار ريز كريستالي جهت افزايش كيفيت تصوير ديتا پروژكتور پوشانده شده است ولي چون اين دانه هاي ريز كريستالي همانند سمباده مانع كشيدن قلم روي پرده مي شود و کاملا از انعکاس نور خود داری می کند که يک ويژگی مهم برای پرده نمايش محسوب ميگردد. موتورهای پرده های نمايش فايبرگلاس تويوببلار ( همانند موتور کرکره برقی) مستحکم می باشند در حالی که ديگر موتورها، موتور معمولی سنکرون می باشد که در پرده های بزرگتر از 2.5 * 2.5 با مشکل چدی روبرو می شوند. همچنین هزینه پرده های نمایش برقی در سایزهای بزرگ با توجه به تعداد تکه های پارچه به کار رفته ( یک تکه یا دو تکه)، جنس پارچه، جنس فریم، مدل ریموت کنترل و مدل موتور رقم زده می شود.
مناسب ترين سايز پرده نمايش براي آموزش
پرده هاي نمايش در ابعاد و اندازه هاي مختلفي در بازار موجود مي باشند سايزهاي 1.8 در 1.8 متر براي كلاسهاي معمولي و2 در 2 متر براي كلاسهاي بزرگ مناسب مي باشند. برای مصارف خانگی با توجه با سايز پذيرايي معمولا سايز 1.8*1.8 (70 اينچ ) يا 2*2 ( تقريبا 80 اينچ) توصيه می گردد که در مقايسه با تلويزيون های LCD، LED بسيار ارزانتر می باشند.


متاسفانه بعضی همکاران در صنف ماشينهای اداری برای سود دهی بيشتر، مارکهای نامرغوب ديگر به مشتريان عرضه میکنند که از کيفيت بسيار پايينی برخوردار است.
در مورد پرده هاي نمايش برقي ريموت دار لازم به ذکر است که کيفيت موتور در قيمت پرده نمايش تاثير به سزايي دارد که در دو مدل زير ارائه ميگردند:
موتورهاي پرده هاي نمايش فايبرگلاس تويوببلار ( همانند موتور کرکره برقي) مستحکم مي باشند که اين موضوع در مورد پرده هاي بزرگتر از 2.5×2.5 با مشکل حائز اهميت است. ماشين هاي اداري اسپرت فقط برند اسکوپ را عرضه مي نمايد که موتورهاي پرده نمايش تويوبلار مي باشد.
در سوي ديگر، پرده هاي نمايش رفلکتا به دليل ارزاني در بازار ارائه مي گردند در حالي که موتورهاي آنها، موتور معمولي سنکرون مي باشد که در دو طرف پرده نمايش قرار ميگيرد و احتمال بروز خطا به دليل همزمان کار نکردن موتورهاي پرده هاي نمايش در هنگام کار با ريموت کنترل وجود دارد. همچنين موتور پرده هاي نمايش رفلکتا بسيار ضعيف بوده و در سايزهاي کمتر از 2.5×2.5 پا%


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر